REKLAMACJE

Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji na działalność RMR,
oraz postępowanie naszych pracowników i współpracowników odbywa się zgodnie z przepisami:

  • Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej
  • Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń

Jednostką odpowiedzialną za przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji jest Zarząd RMR .

RMR podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.

  • Reklamacje mogą być składane do Biura Zarządu RMR w jednej z następujących form:
    • pisemnie na adres korespondencyjny RMR:
      RMR Ubezpieczenia Sp. z o.o.
      ul. Młynarska 7
      01-205 Warszawa
    • osobiście poprzez pozostawienie pisma w Biurze RMR , czynnym w godzinach: 9:00-17:00
    • pocztą elektroniczną na adres: reklamacje@rmrubezpieczenia.pl
 
W pierwszej kolejności należy złożyć reklamację w RMR opisując swoje zastrzeżenia dotyczące świadczonej przez RMR usługi lub oferowanego produktu oraz określić oczekiwania co do sposobu rozpatrzenia reklamacji.
RMR zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie, odpowiedź może być udzielona w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. RMR zobowiązany jest przy tym wyjaśnić klientowi przyczynę opóźnienia, wskazać okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy, a także określić przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi. Odpowiedź na reklamację przekazuje się klientowi w postaci papierowej lub na innym trwałym nośnik.
Reklamacje na działalność RMR oraz postępowanie naszych pracowników i współpracowników powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres wnoszącego reklamację. Reklamacje nie zawierające tych danych pozostawia się bez rozpoznania.
W dalszej kolejności tj. w razie niezadowolenia ze sposobu rozpatrzenia reklamacji przez RMR zgodnie z  ww. procedurą reklamacyjną macie Państwo możliwość wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów (ADR), dla których organem właściwym do rozpoznawania jest Komisja Nadzoru Finansowego, a dla osób fizycznych dodatkowo Rzecznik Finansowy.
Linki do ww. organów dostępne są tutaj
W każdym czasie macie Państwo możliwość wystąpienia z powództwem przeciwko RMR do sądu powszechnego.
Scroll to Top